Internal communication & Change
Je medewerkers gaan pas om het bedrijf geven als ze voelen dat het bedrijf om hen geeft.
NAVIGEREN IN TURBULENTE TIJDEN
Interne communicatie als strategisch instrument
We leven in turbulente tijden. De uitdagingen voor je organisatie zijn legio, van digitale transformatie en disruptieve businessmodellen tot millennials op het werk. Dat zet de interne communicatie onder continue spanning. Want zonder een grote betrokkenheid van alle medewerkers en een sterke interne samenwerking red je het niet meer.
Interne communicatie is vandaag een strategisch instrument. Maar krijgt interne communicatie in jouw bedrijf wel de aandacht die het verdient? Whyte helpt je van interne communicatie een hefboom te maken die een gemeenschappelijk begrip van de visie en missie van het bedrijf realiseert en de samenwerking binnen de organisatie bevordert. Zo maak je de organisatie robuuster om crisissen te weerstaan, de uitdagingen aan te gaan, je reputatie op te bouwen en de geprefereerde werkgever te blijven voor je medewerkers.
ONZE VERWEZENLIJKINGEN
Referenties
- Ontwikkeling van een change campagne en organisatie van interne roadshows voor een grote retailer om te communiceren over het transformatieplan en de nieuwe strategie en het management te aligneren d.m.v. visuele communicatie
- Creatie van een overtuigende storyline voor een bedrijf, gebaseerd op zijn waarden, en vertaling in een handige communicatietoolkit die collega's bij verschillende gelegenheden kunnen gebruiken (presentatie, elevator pitch, factsheets, video ...)
- Interne communicatie via video's om werknemers te betrekken en te ondersteunen in het aannemen van nieuw gedrag dat rekening houdt met de komende digitalisering
- Ontwikkeling van een interne communicatiestrategie en klankbord voor het EXCO van een inspectie- en certificatiebedrijf met hoge mate van syndicalisatie, gericht op de werknemers tijdens een Renault-procedure
- Evaluatie van het management en de efficiëntie van de interne communicatie van een Belgische instelling van openbaar nut om verbeterpunten te identificeren
- Het op een gemakkelijke en visueel aantrekkelijke manier uitleggen van het sociaal plan aan de werknemers met een informatiebrochure die werd ontwikkeld in samenwerking met HR en legal
- Trainingen voor managers van een telecomspeler om hun communicatie- en presentatieskills te verbeteren zodat zij hun teams beter kunnen opleiden en op die manier offertes of aanbestedingen op een efficiënte manier tijdig bij hun klanten kunnen krijgen
- Afstemming en stroomlijning van de interne communicatie op de nieuwe bedrijfsstrategie van een IT- en printingbedrijf met aanwezigheid in verschillende landen
- Organisatie van een interne visuele brainstormingsessie om een onderscheidende employer brand te creëren voor een bouwbedrijf met verschillende businessunits in België
- Training met rollenspel voor verkoopteams van verschillende businessunits die tot dezelfde overkoepelende groep behoren tijdens een rebranding
- ...