bol.com

Om de positionering als maatschappelijk betrokken speler kracht bij te zetten organiseerde Whyte een eerste grote ronde tafel waar we verschillende academici, experts en beleidsmakers samen brachten om te debatteren over de verhouding tussen e-commerce en lokale handel.

Belgische expansie

Bol.com is sinds 2010 actief aanwezig op de Vlaamse markt, sinds 2020 ook in Wallonië met de lancering van de Franstalige applicatie, gevolgd door de lancering van de Franstalige website in 2022. Inmiddels heeft bol.com meer dan 2,5 miljoen actieve klanten in België en werkt ze samen met meer dan 5000 lokale verkooppartners die producten aanbieden op het platform.  

Reputatiemanagement

De reputatie van bol.com in Vlaanderen staat echter onder druk: het bedrijf wordt vaak beschouwd als een internationale webgigant die lokale handelaars uit de markt duwt en verder geen bijdrage levert aan de Vlaamse economie. Met een geïntegreerde aanpak helpen we het platform om alle stakeholders in kaart te brengen,  te begrijpen, met hen in contact te komen en met hen samen te werken. Wij stelden bol.com in staat zich te positioneren als platform expert, lokale partner en maatschappelijk betrokken speler. 

Om de positionering als maatschappelijk betrokken speler kracht bij te zetten organiseerde Whyte een eerste grote ronde tafel waar we verschillende academici, experts en beleidsmakers samen brachten om te debatteren over de verhouding tussen e-commerce en lokale handel.  

Daarnaast begeleiden we bol.com in het complexe Belgische landschap van beleidsmakers, sociale partners, federaties, associaties en andere belangengroepen. Dit doen we oa. door actief in dialoog te gaan met beleidsmakers om in de eerste plaats het bedrijf voor te stellen en eventuele misverstanden recht te zetten. 

We horen graag van je.
Laten we communiceren, samen.