#OpenMyFitness

Firing up the community

Na maanden van sluiting van fitnessclubs door de autoriteiten vanwege de covid-19 pandemie, vroeg nummer 1 fitnessbedrijf Basic-Fit aan Whyte om de stem van sporters te laten horen.

Na maanden van sluiting van fitnessclubs door de autoriteiten vanwege de covid-19 pandemie, vroeg nummer 1 fitnessbedrijf Basic-Fit aan Whyte om hen te helpen zo snel mogelijk terug open te gaan. Naast een doorgedreven public affairs aanpak, besloten we ook om de stem van sporters te laten horen en zo bij de besluitvormers een groter draagvlak voor deze belssing te creëren.  

We lanceerden daarom een social media campagne (#Openmyfitness) met een consumentenuitdaging en ambassadeursactivatie waarbij we vroegen om 200 seconden te planken; 1 seconde voor elke dag dat de fitsnesscentra al toe waren.  

De storytelling van de campagne, die zowel in earned, owned als paid werd ondersteund,  draaide rond het feit dat fitness een impact heeft op de fysieke maar vooral ook op onze mentale gezondheid.  Een Basic-Fit onderzoek toonde aan dat niet langer naar de fitnessclub kunnen gaan mensen verdrietig en gefrustreerd maakt. Fitness en sport in het algemeen maken dus deel uit van de preventieve gezondheidszorg en stimuleren de immuniteit.  

De campagne kreeg veel aandacht en zorgde er samen met de stakeholder outreach voor dat het volgende overlegcomité besliste om alle fitnesscentra terug open te laten gaan. Deze samenwerking tussen Whyte, StudioTokyo en Twyst bezorgde Basic-Fit zijn “License to Operate’. 

Best of Awards

Whyte kreeg voor de #OpenMyFitness campagne drie awards toegekend.

We horen graag van je.
Laten we communiceren, samen.