(Senior) Consultant in Public Affairs
Ons bedrijf
Whyte Corporate Affairs is een adviesbureau dat een brede waaier aan bedrijven in verschillende sectoren begeleidt bij het ontwikkelen van impactvolle communicatiestrategieën. Ons team telt 40+ enthousiaste consultants met zeer complementaire achtergronden, die dezelfde passie voor corporate communicatie delen.
Waarom Whyte? Een van de sterkten van ons agentschap is onze geïntegreerde aanpak. Wij slopen de muren tussen disciplines en teams. We bundelen onze expertise om de beste resultaten te behalen voor onze klanten – als één team. Door duidelijkheid te scheppen in hun businessomgeving en de nodige vragen te stellen, helpen we onze klanten om te gaan met hun stakeholders en met de problemen waarmee ze worden geconfronteerd.
Met diezelfde kritische geest kijken we naar mens en samenleving. Whyte Corporate Affairs heeft een grote maatschappelijke betrokkenheid en wil betekenisvol bijdragen aan de samenleving. We zijn dan ook heel trots op onze medewerkers die zich inzetten voor een aantal specifieke goede doelen.
Wij koesteren een cultuur van diversiteit, inclusie en respect voor elk individu. Met de steun van onze Diversity & Inclusion Officer werken we aan een omgeving waar ieders volle potentieel wordt benut en ruimte is voor het waarmaken van loopbaanambities op basis van verdiensten en talenten. We zijn ervan overtuigd dat teams met diverse achtergronden en perspectieven leiden tot diepere en meer scherpzinnige inzichten alsook betere ideeën om de complexe problemen van onze klanten op te lossen in een veranderende en steeds diversere wereld. We staan als werkgever voor gelijke kansen en onthouden ons in onze rekruteringsprocessen van elke vorm van discriminatie. We garanderen dat elke kandidaat op dezelfde manier wordt beoordeeld en onze vaste rekruteringsprocedures doorloopt. Indien een redelijke aanpassing aan het rekruteringsproces wenslijk is wegens een bepaalde invaliditeit, vragen we jou om contact op te nemen met Evy Muyldermans (em@whyte.be).
Whyte Corporate Affairs blijft haar expertise uitbreiden en is op zoek naar een Consultant of Senior Consultant voor het public affairs team.
Verantwoordelijkheden
In de wereld van public affaris en corporate communicatie is geen dag hetzelfde, maar al zeker op je programma als (Senior) Consultant bij Whyte Corporate Affairs kan je volgende taken verwachten:
- Je adviseert klanten over verschillende beleidskwesties in tal van sectoren (denk aan energie, chemie, food&beverage, retail, transport & luchtvaart, farma, bank- en verzekeringswezen, vastgoed, etc) en ontwikkelt een strategie om klanten hun ‘license to operate’ te verzekeren
- Je werkt nauw samen met de opdrachtgever bij het implementeren van deze strategie. Dit kan betrekking hebben op het identificeren van stakeholders, ontwikkelen en onderhouden van relaties met besluitvormers, het opbouwen van coalities met belanghebbenden of het uitvoeren van PA (-en PR) campagnes.
- Je bent hands-on en voelt je vertrouwt met snelle analyses en syntheses te maken, het uitwerken van een goed verhaal en sterke argumenten, het opstellen van een kritische Q&A, , meetings, workshops en trainingen met klanten.
- Het monitoren van de politieke en regelgevende omgeving en het bijhouden van veranderingen in het beleid. Dit houdt in dat je op de hoogte blijft van maatschappelijke ontwikkelingen en actualiteit. Dit zorgt er ook voor dat je kansen en bedreigingen voor klanten kan detecteren op het gebied van beleidskwesties. Je moet de klant hierover informeren en adviseren over de beste manier om hiermee om te gaan.
Profiel
Genoeg over ons, nu over jou! Om bij ons aan de slag te gaan als (Senior) Consultant, moet je volgende troeven in handen hebben:
- Je deelt onze passie voor en hebt ervaring in public affairs. Expertise in communicatie en mediarelaties of een relevante werkomgeving zoals politiek, recht, media, diplomatie, sectorvereniging, enz is een pluspunt.
- Je hebt 3-4 jaar ervaring voor de functie van Consultant en 7-10 jaar voor de functie van Senior Consultant. Ervaring op het gebied van consultancy is een pluspunt.
- Je bent in het bezit van een bachelordiploma uit een relevante studierichting of een masterdiploma.
- Je neemt graag initiatief en houdt van een uitdaging en je kan ons hiervan een mooie staat van dienst voorleggen.
- Het opbouwen van een netwerk is jou niet vreemd en je hebt het talent om actief gebruik te maken van jouw netwerk.
- Je bent Nederlandstalig. Daarnaast ben je zeer vlot mondeling en schriftelijk in het Engels en kan je conversaties begrijpen en voeren in het Frans.
- Je kan iedereen bekoren met je uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
- Je hebt een goede kennis van de Belgische, Vlaamse en/of Brusselse politiek, de werking van de Belgische media en onze samenleving (vakbonden, belangengroepen, beroepsverenigingen, etc.).
- Je bent mee met de hedendaagse trend van digitale en visuele communicatie en kan goed overweg met digitale media en tools.
- Je beschikt over goede organisatie- en planningsvaardigheden.
- Je combineert een creatieve, open én kritische geest en je bent een echte teamspeler.
Wat wij bieden
- Binnen Whyte maak je deel uit van een snel groeiend en innovatief adviesbureau in strategische communicatie en public affairs. Je komt terecht in een warm en dynamisch team met diverse achtergronden, die je alle kansen geven om te leren en te groeien vanuit onze uitvalsbasis in Brussel en/of Antwerpen. We bieden daarenboven de mogelijkheid om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van ons bureau.
- We geven je ook de kans om je job zelf vorm te geven. Heb je een bijzondere belangstelling voor een bepaalde sector of juist helemaal niet? Blink je uit in een bepaald vakgebied of vind je bepaalde taken erg bevredigend? Praat erover met ons.
- En uiteraard – niet onbelangrijk – je krijgt een voltijds of deeltijds contract van onbepaalde duur, met een aantrekkelijk salaris inclusief mobiliteitsoplossingen, maaltijdcheques, bonusregeling, pensioenplan, ziekteverzekering, onkostenregeling inclusief internettoegang voor thuis, laptop en mobiel abonnement. Wij voorzien eveneens in een regeling voor structureel thuiswerk. Parttime 4/5 is een optie.
Interviewprocedure
Stap 1
Stuur jouw cv en motivatie in een brief, filmpje, presentatie of infographic – het kan allemaal – naar onze HR Manager, Evy Muyldermans: em@whyte.be
Stap 2
Maak kennis met Evy via een kort teamsgesprek
Stap 3
Leg een interview af met een van onze Partners via Microsoft Teams
Stap 4
Kom naar ons Brussels of Antwerps kantoor, zodat we ook ‘in real life’ kunnen kennismaken
Stap 5
Onderteken je contract en maak deel uit van ons team!